Det blir inte alltid som tänkt..

KATEGORI: Allmänt | 2016-09-27 / 08:43:36
När jag bloggade några gånger förra veckan så trodde jag att jag skulle vara back on track. Men så blir det inte alltid som tänkt.
 
Jag har i ungefär tre veckor haft en konstig smärta i ryggen, sen plötsligt kom ett konstigt illamående och matlusten har varit obefintlig. 
 
Lördagen började ganska som planerat, vi var på familjedag på scouterna. Jag var lite tröttare och mer frusen än vanligt. Hemma och pluggade en sväng sen när det plötsligt smäller till. Då har jag sån smärta att jag bara skriker och kan inte stå på benen. Fick åka in akut på närakuten där dom snabbt konstaterade att jag måste vidare till Danderyd. Efter massor av undersökningar och många doser morfin senare konstaterades njursten som satt väldigt illa till. Skulle bli inlagd på avdelning tills det fanns en akut operationstid ledig. Här gick det plötsligt väldigt fort, jag hann knappt få kontakt med anhöriga innan de kommer och säger att jag måste duscha inför operation eftersom det blir narkos. Här börjar paniken komma. Nedsövd? Det har jag aldrig förut blivit.
Plötslig låg jag där och fy vilken panik. Jag kommer ihåg att jag somnar i världens panikattack. När jag väl börjar vakna ur narkosen så kommer jag ihåg paniken och smärtan. Hör då att någon säger att jag har alldeles för ont så får en hög dos morfin och däckar några timmar till.
 
När jag väl får komma från uppvaket till avdelningen tar det fortfarande många timmar innan jag kan börja minnas saker.
 
Får sedan veta att stenen var för stor för att opereras bort och att jag fått ett rör inopererat mellan urinblåsan och njuren, den gör för övrigt jävligt ont! 
 
Nu har jag varit hemma på permission över natten och ska alldeles strax åka in igen. Hoppas på att få komma hem fort!
 
Smärtorna av njurstenen är förjävliga, lika så röret som är inopererat. Sen det här halsontet och det onda i luftrören efter att fått en slang intryckt under operationen är inte heller så skönt.
 
Det blir inte alltid som man tänkt, men snart är jag på benen igen!
Kommentarer
Marina

Stackare :-( krya på dig!

Svar: Tack såhär i efterhand!
Laura

Skrivet den 27 September, 2016 - 17:57



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA