Färskvara

KATEGORI: Inspiration | 2016-03-22 / 20:47:06
Ja som ni läste i förra inlägget så är tanken att jag ska börja springa igen. Förra onsdagen sprang jag ca 4 km, det värsta jag varit med om och ville kräkas! I lördags var jag ute och sprang igen och började känna igen mig själv lite! Det började kännas sådär kul igen och som att jag gärna hade fortsatt! Det blev då ca 5 km, hade kunnat springa längre men ville inte stressa kroppen.
 
Kan passa på att slänga in en kommentar bland all löpning att jag igår på PT-timmen tog personbästa i marklyft. Just saying!
 
Idag stod det löpning på schemat igen. Och kan verkligen lova att jag var otaggad! Det var en lite rörig dag på jobbet, hade ont i magen och vädret var rent ut sagt skit! Men efter att ha hämtat minsta barnet från förskolan och lämnat henne hemma med pappan och brorsan så släpade jag mig ut i alla fall! Det var kallt, regnigt, lerigt och snöigt! Men 6 km blev det och hade faktiskt kunnat springa mer av allt adrenalin. Det gick inte fort men jag tog mig framåt! 
 
Man känner verkligen vilken färskvara löpning är! Förra året sprang jag 5 km på för mig en bra tid, nu är jag runt 8 (!!!!!!) minuter långsammare! Men bara att kämpa på så kommer det tillbaka!
 
 
Vad har ni tränat idag?
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA