Jag, med mig själv och en bit mörk choklad

KATEGORI: Hälsa | 2015-11-24 / 16:22:03
Jag försöker verkligen, jag anstränger mig mer än vad ord kan beskriva till att ta till mig det min kropp behöver och det min sjukgymnast försökte komma fram med.
 
Jag började dagen med magnetröntgen av hjärnan, eftersom jag har de besvär jag har så vill läkarna utesluta andra saker än det vi kommit fram till hittills. Det är väl lika bra det.
 
Egentligen hade jag tänkt mig att köra ett överkroppspass på gymmet efteråt, men då min kropp fortfarande bar en ´aj-stel-som-ett-kylskåp´ -skylt efter söndagens PT-pass så bestämde jag mig för att byta det passet mot veckans rörlighetspass. Så ni ser, det är på gång det där med att ta till sig. Lite uppvärmning med flås innan jag smorde kroppen med en timme rörlighet och stretch. Antagligen precis vad min kropp behövde, skönt!
 
Jag var hemma till redan elva utan större planer för resten av dagen. Och vet ni. Jag och två av de små katterna bäddade ner oss i soffan och bara låg och myste, och dessutom har denna familj blivit med Netflix. Vi kanske är lite efter, men nu har jag möjlighet att gotta mig i massa kul. Just nu har jag fastnat för serien Orange is the new black och lyckades beta av tre avsnitt idag innan jag behövde åka och handla och få hem resten av familjen. Och vet ni vad? I skafferiet hittade jag en ruta 90%ig choklad som jag njöt av, bara jag med mig själv. Och med chokladbiten och faktiskt familjens alla fyra katter hemma. För jag är ju inte den som lever med massa förbud, jag förlitar mig på sunt förnuft och just idag skrek min kropp efter lite extra energi. Igårkväll hade jag en kittlande känsla i halsen och idag ligger jag tidsmässigt mellan de två berömda "tjejveckorna". Så min kropp mådde nog bra av denna lilla vila i soffan idag med pälsdjur och choklad. Imorgon väntar ett flåspass!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA