Fokus, fokus, fokus!

KATEGORI: Scheuermans sjukdom | 2015-11-23 / 19:51:03
Imorse vaknade jag med en riktigt brutal träningsvärk i både axlar och övre delen av ryggen. Åh hjälp säger jag bara! Med det kändes det som ett bra tillfälle att köra ben på gymmet, blev ett bra och starkt pass där jag lyckades öka bra i vissa övningar! Kändes riktigt bra!
 
På eftermiddagen var det dags för mig att besöka sjukgymnasten. Jag har ju en sjukgymnast som känner mig utan och innan, varit hos henne för så många saker så känns skönt att få gå till samma. Nu var det ju första gången som jag gick till henne när vi vet om att jag har denna Scheuermanns sjukdom, och det är så lustigt hur vi alltid hamnar på samma slutsats. Verkligen alltid, vilken skada jag än besöker henne för. Jag verkligen önskar och hoppas att jag börjar ta till mig det hon säger, för jag vet hur viktigt det är och jag vet att det är det rätta för min kropp. Varför ska det egentligen vara så svårt att ta till sig det? Det har ju varit samma sak alla dessa år. 
 
Vi kom alltså fram till att jag verkligen måste se till att lära mig att lyssna på kroppen. Jag förstår att det kan låta som världens simplaste sak för de flesta, men för mig är det inte det. Och tro mig, jag jobbar något fruktansvärt med just den biten! Men är det något som jag är väldigt dålig på så är det ju tyvärr det. Skriker kroppen ajaj en viss dag så kanske jag inte ska köra den delen av kroppen den dagen, eller helt enkelt ta en hel vilodag. Det är skrämmande hur svårt detta är för mig. För samtidigt så är det ju viktigt för mig att träna, det är ju verkligen den viktiga biten för att min kropp ska fortsätta må bra. Men, jag måste lära mig att lyssna på kroppens signaler! Och nu när jag haft en lite sämre period så gäller det att inte gå för hårt fram, även det är en grej som jag måste jobba på! Jag kan inte alltid lägga i högsta växeln från början och köra med 120 procents kapacitet direkt. 
 
Så! Fokus, fokus, fokus! Lyssna på kroppen och våga vila! Och massa rörlighet för bröstryggen nu!
 
Vad känner ni att ni är lite sämre på? Eller rättare sagt, vad borde just du bättra på?
Kommentarer

åhhh vad jag känner igen mig! När jag väl har övervunnit latmasken så är det så omöjligt att veta om det är latmask eller ont på riktigt så bäst att inte chansa liksom... fick ju äta upp det nyss... blev 12 dagars vila sedan istället.... tjomenvisst, det var ju inte så lattjo.... Vi får träna oss helt enkelt!

Svar: Tack för ditt svar! Ja, detär nog väldigt lätt att gå ifrån en extremhet till en annan istället för att landa någonstans mitt i mellan. Men då har man något nytt att jobba med!
Laura

Skrivet den 23 November, 2015 - 21:29



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA