Att väcka till liv

KATEGORI: PT | 2015-11-12 / 13:00:00
Igår fick jag avnjuta en timme PT-tid på morgonen. Jag är mig själv evigt tacksam över att jag investerar i mig själv och faktiskt unnar mig dessa PT-timmar. Detta är en present till mig själv över en grymt bra presterad viktnedgång. Lika glad är jag över att jag väntade på just denna PTn. Hon var mammaledig ett tag men hon var den enda som jag kunde tänka mig, det kändes så rätt och det gör det fortfarande. 
 
Nu har vi som mål att försöka återuppliva min vänstra sida av kroppen. Jag älskar hur påhittig min PT är! Finns inga tendenser på att hon skulle ge upp hoppet trots mina konstiga skador. Hon vet precis vilka mål jag har med träningen, och även fast jag inte kan göra de övningar just nu så anpassar hon allt. Som tex så vill jag köra marklyft, tyvärr så går inte det på grund av skadan men ändå så kommer hon med övningar där vi ändå jobbar med samma rörelsemönster.
 
Igår gick det väl lite blandat. På vissa övningar så kopplade vänstern inte in alls medans jag i vissa övningar var mycket starkare än förra veckan. Det är inte ofta som jag låter vid träning, men just de gånger igår som det inte riktigt gick som jag ville så kom det några svordomar rakt från hjärtat. 
Det är väldigt frustrerande när man verkligen vill men när kroppen inte svarar av konstiga anledningar. Samtidigt så vet jag att jag är i goda händer!
 
Imorgon väntar i allafall magnetröntgen för nacke och bröstrygg och om ungefär 1,5 vecka är det magnetröntgen för hjärnan. 
 
Känslan av att få börja aktivera hela kroppen igen.
Känslan när pulsen stiger och svetten sprutar av tyngden.
 
Den känslan.
 
 
Kommentarer
Anonym

Tack Laura för förtroendet! Är så glad att vara din PT :)

Skrivet den 14 November, 2015 - 21:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA