Att sätta mål

KATEGORI: Food och Fitness | 2015-11-27 / 13:47:42
Det är viktigt att sätta mål i livet, att ha en plan och göra allt för att nå dit! Ett av mina mål är att kunna använda min  vänstra arm som vanligt och återfå styrkan i den. Min PT däremot, hennes mål igår var att jag inte skulle kunna använda någon av mina armar på några dagar. I slutändan siktar vi ju på samma resultat, och kan känna att vi båda lyckades bra igår. Min arm svarade rätt bra på de flesta övningar och idag är jag något begränsad i användningen av båda. Win-win.
 
Just nu känns träningen grym! Och jag är så himla glad för det och inser mer och mer hur mycket den påverkar min kropp. Igår var första dagen sedan i augusti som jag vaknade smärtfri, tänk er! Den enda skillnaden är att jag och min PT börjat köra riktigt hårda överkroppspass sedan jag hade skadan. Alltså, tung styrketräning = smärtfri? Ja tack, funkar för mig! Att min PT sen nästan vågar att riskera sin egen hälsa och stå farligt nära vid vissa övningar för att min teknik verkligen ska sitta. Härliga människa, hon kan få den värsta dagen att vända bara man ser hennes utstrålning och hör hennes läskiga stämma och skratt!
 
Idag passade jag på att köra sista styrkepasset på gymmet, resten av helgen kommer jag ju att spendera på Allt för hälsan mässan med Food och Fitness. Ni kommer väl och hälsar på oss i monter A27:35?
Eftersom överkroppen fick jobba igår så kändes det bra med ben idag (så kanske man inte kan använda någon kroppsdel alls resten av helgen). Körde det första tunga marklyftspasset idag, såå skönt! Det känns riktigt bra att vi nu kan gå all-in och köra just den träningen som jag bara suktat efter! Så fokus ligger nu på att lära mig att lyssna på kroppen och gå mycket mer på magkänsla och inte vara rädd för att styra om i schemat. Så når vi nog mål efter mål!
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA