20 ways to hell

KATEGORI: Träning | 2015-11-16 / 11:51:32
Usch, idag vaknade jag med en ond kropp. Det är inte kul det där när man en dag har stora förhoppningar för det onda är inte så hemskt till att nästa dag vakna och nästan vela gråta av smärta. Men men, en ny dag imorgon och detta skulle inte bli ett depp inlägg utan mer ett peppinlägg med ett roligt träningspass!
 
Idag ville jag köra ett pass där jag fick upp pulsen lite extra så hjärtat skulle få jobba. För många år sedan hade jag en PT och hon gav mig då ett träningsprogram som hette 20 ways to hell. Kände att det kunde vara kul att plocka fram ett av de passen och köra idag.
 
Det går till som så att du börjar med en övning och gör den 20 gånger, sen gör du nästa övning 19 gånger och nästa 18 och så vidare enda fram till en gång. Om man sedan vill så kan man vända vid ett och köra på samma sätt upp till 20 igen.
 
Kan visa hur hela mitt program såg ut:
 
20 X Kettlebellswing med hopp
19 X Knälyft på boll
18 X Russian twist
17 X Burpees
16 X Kettlebellswing med knäböj
15 X Djup tåhävning
14 X Sittande rotation av överkropp med hantel
13 X Sittups på boll
12 X Utfall framåt
11 X Spindelmannen
10 X Bäckenlyft med knästräck
9 X Fällkniven med boll
8 X Bröstpress liggandes på boll
7 X Utfall med pilatesboll i händerna framför
6 X Magliggande ryggresning
5 X Armböjningar
4 X Marklyft med ett ben (stå på ett ben med en vikt i varje hand, håll ryggen rak och lyft det bakre benet samtidigt som du böjer överkroppen framåt).
3 X Utfall på en boll (stå på ett ben och vila det andra på en boll och gå ner i knäböj på främre benet).
2 X Stående axlepress med hantlar
1 X Axelpress fyrfota
 
Alla övningar som till exempel utfallen och magövningarna görs X antal gånger per sida.
 
 
Och som den tävlingsmänniska som jag är så är det självklart att jag vände och jobbade mig upp från ett till tjugo igen, dock så fick jag modifiera lite och byta ut burpees mot upphopp istället på grund av min skada.
Sedan så får man ju anpassa vikter och så ut efter en själv. Detta pass går lika bra att göra hemma, har man inte vissa redskap hemma går det ju att göra om lite, eller använda något annat (kanske ett barn) istället för kettlebell. Haha!
 
Kan vara kul att variera flåspassen lite och samtidigt få använda sig av hela kroppen!
Kommentarer
Matilda Berlin  http://matildaberlin.blogg.se/

Vilket kul pass! Det skall jag verkligen testa under veckan! :)

Svar: Vad kul att kunna inspirera någon!
Laura

Skrivet den 16 November, 2015 - 13:37

Jösses vilket mördarpass! Tror inte jag skulle klara några av övningarna men det går ju att använda upplägget fast med andra övningar! Tack för inspirationen!

Svar: Ja, det går ju att variera hur som helst! Funkar lika bra aty göra till ett hemmaträningspass och använda det man har :)
Laura

Skrivet den 17 November, 2015 - 16:51

Härligt jobbat tjejen och vilken enorm hälsovinst du har gjort. Läst lite i bloggen och fastnade nu på ditt program 20 way to hell. Det sparade jag ner och ska börja köra. Vissa saker får jag göra om pga min höft och rygg....Tack för inspiration. Kram Helena

Svar: Tusen tack! Vad kul att kunna inspirera andra! Och vad bra att du inser möjligheterna med passet, bara att byta ut mot övningar som du kan göra. Lycka till!
Laura

Skrivet den 22 November, 2015 - 23:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA