Kolhydratladdning

KATEGORI: PT | 2015-12-02 / 17:21:00
Ska jag vara helt ärlig har jag kört lågkolhydratkost en vecka ungefär, dock så ökade jag proteinintaget lite och justerade ner fettet. Dock fortfarande under 20 gram kolhydrater per dag. Och det har faktiskt känts bra! Inget sötsug, inte svullen i kroppen (tappat massa centimeter), varit pigg och glad och så. Sen så vet jag att lågkolhydratkost kan ha svårt att gå hand i hand med tung styrketräning. Men jag ville ge det en chans och tro på att det skulle gå bra!
 
I måndags när jag körde ben själv så antog jag att tröttheten i benen berodde på att jag gått och stått hela dagen på mässan. Men idag, idag hade jag PT-pass och vi skulle köra överkropp (armen känns förresten bra och jag lovade att lyssna extra på kroppen).. Aldrig, och då verkligen aldrig har jag haft så starka självmordstankar (hoppas ni inser ironin i ordvalet) under ett träningspass. Det var verkligen vidrigt! Min PT var nog på dödligt humör och aldrig någonsin har jag varit såhär beredd på att ge upp mitt i ett pass. ALDRIG, inte ens när jag sysslade med att springa halvmaror i över 30 graders värme på somrarna! 
Jag kände mig trött, sliten, svag och ville bara lägga mig ner och gråta. 
 
När min PT dessutom fick veta vad jag trodde att det berodde på (kosten) så bara genom hennes hysteriska andning och blick så insåg jag vad jag skulle få höra. Och jag förstår, och med faktiskt facit i hand så tänker jag acceptera faktum. Jag kommer inte bli Hulken utan min havregrynsgröt! 
 
Som order fick jag att gå hem och äta en kolhydratrik lunch.
Massa havregrynsgröt med banan, proteinpulver i, lite lågkalori lingonsylt och en klick honung. 
Det åkte rakt in där det behövdes! 💪💪💪
 
För om jag ska välja, då kommer jag alla gånger välja att vara stark på gymmet framför mindre svullen kropp!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA