Julgodis pure science

KATEGORI: Baka | 2015-12-17 / 17:57:20
Igår la min man upp verkstan för julgodis igen. Duktig är han, verkligen! Men jag vill ju inte behöva frestas för mycket! Självklart kommer jag ta smakprov av all godis under jul, i lagom mängder.
 
Men eftersom jag valt en nyttigare livsstil så ska väl inte det begränsa bort massor? Men vem har sagt att det goda ska vara onyttigt? 
 
Tog saken i egna händer och experimenterade fram recept på julgodis gjord på proteinpulver. Och självklart valde jag Chocolate & Coconut från Pure science nutrition från FoodOchFitness. Bästa smaken! 
 
24 kalorier per godis.
 
Recept:
 
1,5 dl kokosolja
1 dl ekologisk jordnötssmör 
0,5 dl honung
3 skopor Chocolate & Coconut från FoodOchFitness 

Smält kokosoljan. Blanda ihop med resten av ingredienserna. 
Klä en form 20x20cm och häll i smeten. Låt stelna i kylskåp i några timmar innan du skär ut bitar 2x2 cm. Detta ger 100 godisar. Förvaras nog bäst i frysen.
Kommentarer

Så goda de ser ut.
Maria

Svar: Tack, de smakade riktigt bra!
Laura

Skrivet den 17 December, 2015 - 23:17



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA