Baka sockerfritt med Pure Science nutrition - Chocolate & coconut dream

KATEGORI: Baka | 2015-12-03 / 20:03:00
Igårkväll fick jag för mig att prova att baka med choklad/kokos proteinpulvret från Pure, science nutrition. Alltså jag vill inte låta egenkär, men jag har lyckats! Allting är självklart gluten- och sockerfritt!
 
Choklad/kokosmuffins, banan/choklad/kokospannkakor med choklad/kokos/hallonmousse, och sedan de första muffinsen med moussen på.
 
Behöver jag ens säga att mina smaklökar dansat segerdansen?
 
Börjar med receptet på muffinsen:
-1 skopa pure science nutrition, chocolate & coconut dream från Food och Fitness
-½ dl mandelmjöl (går säkert bra med andra mjölsorter också)
-½ dl osötad mandelmjölk (går säkert bra med vanlig mjölk också)
-1 ägg
-2 msk kakao (det här är lite en smaksak, jag som älskar kakao hade två stora matskedar)
-½ dl vatten
-½ dl sötning (också en smaksak beroende på hur söta man vill ha dom)
 
Sätt ungen på 175. Blanda alla ingredienser och häll sedan ut i muffinsformar, för mig blev det nio stycken. Grädda sedan i mitten av ugnen i ca 25 minuter, passa dom så att dom inte är inne för länge, blir säkert för torra då.
 
Tycker mina smakade allra bäst dagen efter! Blir ca 85 kalorier per muffins (sen beror det förstås på vilken mjöl- och mjölksort man väljer).
 
Pannkakorna:
Detta är egentligen inget märkvärdigt då jag utgick från ett bananpannkakarecept.
 
-2 ägg
-1 banan
-½ dl glutenfria mosade havregryn (om man vill ha lite matigare)
-½ skopa Pure science nutrition, chocolate & coconut dream från Food och Fitness
-7 gram krossade linfrön som legat i blöt ett tag innan (kan uteslutas)
 
Mosa bananen och rör ner resten av ingredienserna. Välj vad du vill steka i och stek försiktigt på båda sidor. För mig blev det två stora pannkakor.
Ca 301 kalorier för båda pannkakorna (plus det du väljer att steka i).
 
Den dära smaskiga moussen då som jag faktiskt fick tips om i helgen:
-50 gram frysta hallon
-1 skopa Pure science nutrition, chocolate & coconut dream från Food och Fitness
-1-2 dl vatten
 
Häll hallon och pulver i en skål och börja med ½ dl vatten, använd elvisp och börja vispa. Tillsätt mer vatten under tiden du vispar. Ju mer vatten du har desto fluffigare blir det.
 
Detta blev en väldigt stor sats, så antingen kan man njuta av hela som den är eller kombinera med något.
Ca 161 kalorier för hela satsen.
 
 
Enjoy ♥
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA