Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder

KATEGORI: Löpträning | 2014-09-23 / 11:01:02
Idag stod det långdistanslöpning på schemat. När jag hade klätt på mig och precis skulle gå ut kikade jag lite snabbt på termometern. 3 grader. Ajdå.
 
Jag tog tag i löpningen på allvar först i våras/somras. Förra hösten "sprang" jag lite, men sen blev det för kallt. Och när det var kallt och jag var ute hade jag collegetröja. Men känns inte som det optimala löpplagget?
 
Fick snabbt springa ner och även dra på mig min undertröja (som är i funktionsmaterial så anpassad för löpning) och på den min löpartshirt och även en långärmad träningströja. Och vantar på det.
 
Min fundering nu är. Hur klär man sig bäst när kylan börjar komma och man ska springa ute? Jag vill inte börja springa på bandet nu.
 
Idag blev det 14,5 km löpning, de första kilometrarna höll jag ändå på att frysa ihjäl. Sen började det regna också. Det blåste, stormbyar (nästan), sen kom en regnbåge och sedan solsken och då tyckte jag att temperaturen började bli lite behaglig på gränsen till för varmt (drog ner dragkedjan på tröjan lite). Vad ska jag köpa för plagg? Hur ska jag klä mig? Hur gör jag när snön kommer? Hur funkar det med löpskorna i snön? Vantar i funktionsmaterial? Vad mer? Hur klarar jag av att springa i minusgrader? Hoppas någon vänlig själ läser detta och kan hjälpa mig lite.
 
Kanske att jag kommer ge mig och springa på bandet istället om det är världens snöstorm. Men eftersom jag tränar inför en halvmara och vill vara i bra form och få en bra tid så vill jag inte lägga löpningen åt sidan under vintern. Och hur blir det att springa 2 mil på ett löpband? Fast känner jag mig själv blir jag ju inte förvånad om jag springer efter snöplogarna i vinter! Vinnarskalle!
 
 Uppladdningsfrukosten imorse.
Havregrynsgröt med hemmagjord osötad äppelmos, knäckebröd med
leverpastej och kalkon, kaffe och kiwi.
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA