Nötbröd

KATEGORI: Celiaki | 2014-03-27 / 06:07:39
Igår mitt i allt som skulle göras så blev jag väldigt sugen på att baka bröd. Jag är ju glutenintolerant och lite känslig annars också med vad jag äter. Men jag kom över ett recept på hittarecept.se som blev väldigt intressant. Det är egentligen recept på ett LCHF-bröd, jag äter inte LCHF men just som glutenintolerant så kollar jag gärna upp de recepten på bröd för att hitta något smarrigt. Har dock inte smakat på brödet än, men det doftade ljuvligt så gissa vem som ser framemot förmiddagsfikat på jobbet idag då?
 
 
Här får ni receptet:
 Recept Nötbröd:
  • 100 g mandlar 
  • 100 g hasselnötter
  • 100 g linfrö
  • 100 g sesamfrö
  • 100 g solrosfrö
  • 100 g valnötter
  • 100 g pinjekärnor
  • 100 g pumpafrön
  • 6 ägg
  • 1 dl olivolja eller annan omega 3-rik olja
  • salt
r så här:
Värm ugnen till 160 grader. Blanda alla ingredienser. Klä en avlång brödform med bakplåtspapper och lägg i degen. Sätt in brödet i ugnen och grädda det i ca 1 timmer. Vänd sedan ut det ut formen och låt det kallna på galler.
 
Jag har kopierat av receptet direkt härifrån. En fin blogg som absolut måste spanas in mera!
 
 
Kommentarer
Peggy  http://piggapeggy.se

Så kul att du har hittat min blogg ! Jag blir bara glad när någon länkar till mig så tack för det :) Trevlig blogg du har förresten ! Nu ska jag följa dig lite också :)

Svar: Välkommen :)
Laura

Skrivet den 27 Mars, 2014 - 09:53
eva

Blev det gott? Malde man frön och nötter eller är dom hela? Jag äter lågkolhydratkost nu. Började med Lchf för snart 2 år sen men har övergått till mer lågkolhydratkost nu på senare tid. Har svårt att hitta mjukt bröd som är gott. Roligt att höra vad andra tycker :P

Svar: Det var supergott! Nej jag slängde i alla nötter i en bunke och blandade med ägg och olivolja. Absolut värt att testa tycker jag!
Laura

Skrivet den 27 Mars, 2014 - 23:15
eva

Blev det gott? Malde man frön och nötter eller är dom hela? Jag äter lågkolhydratkost nu. Började med Lchf för snart 2 år sen men har övergått till mer lågkolhydratkost nu på senare tid. Har svårt att hitta mjukt bröd som är gott. Roligt att höra vad andra tycker :P

Skrivet den 27 Mars, 2014 - 23:15



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA