One egg - Äggvitebaserat protein

KATEGORI: Fitnessguru | 2014-12-22 / 19:41:00
 
Denna äggvitebaserade protein passar perfekt för dig som tål laktos, gluten, mjölkprodukter eller om man bara vill variera ditt proteinintag. En burk av One Egg motsvarar detsamma som 233 äggvitor och av en portion får du i dig detsamma som sju äggvitor. Ägg är ju även känt för sitt höga innehåll av både essentiella och grenade aminosyror.
 
Det kan se lite konstigt ut, men faktiskt så innehåller de olika smakerna äkta bitar av blåbär, jordgubbar och kakao (beroende på smak förstås). Jag undrade först vad för konstigt det var i min shake, men efter att ha läst på förstod jag att det är bitar av blåbär.
 
Förutom att One Egg är natruligt gluten- mjölk och laktosfri så är den även fett- och kolesterolfri.
 
Glöm dock inte bort att det är viktigt med en varierad och balanderas kost och en hälsosam livsstil! Jag själv använder proteinpulver efter träning och vissa gånger som ett enkelt mellanmål. Tycker även om att blanda i lite pulver i gröten eller smoothien för en härlig smak!

Ni ser dom blåa prickarna?
Det är bara riktiga bitar av blåbär!
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA