Din arbetsgivare

KATEGORI: Hälsa | 2014-04-16 / 09:47:05

Det här är ett intressant ämne som jag tänkte på igår, sen träffade jag en även en vän på tåget igår kväll och då kom vi in på just detta ämne.
  Det här med ens arbetsgivare, man tycker ju att dom borde ha som mål att ens personal håller sig friska och hälsosamma. Eller hur? Hur kommer det då sig att i påsk, jul och andra ”godishelger” så bjuds det på massa godis. Visst, ingenting emot påsk- och julgodis för dom som vill ha. Men för andra då? För dom som valt den andra vägen? Eller för den som vill känna sig duktig och bara äta den dära lilla godisbiten till fredagsmyset eller på lördagskvällen? Varför blir vi utan?

Kan det inte finnas, som nu till påsken ett påskägg med massa godis och ett påskägg med frukt/avokado/nötter? Visst det kanske låter dyrt? Men hur dyrt blir inte ohälsan bland personalen? Nu menar jag inte att all ohälsa beror på godis. Men ju mer accepterat det blir i samhället att det finns dom som väljer bort godiset desto lättare blir det för många att hålla fast vid sin hälsosamma sida, även vid dessa helgtider.

Hur har ni det? Slängs det fram stora påskägg med godis? Finns det några andra alternativ?

Vad glad jag kommer bli den dagen då jag kommer till en arbetsplats och ser ett påskägg med annat än godis.

 

Så fint det skulle se ut med påskfrukt!
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA