Att planera sin träning

KATEGORI: Ischias och diskbråck | 2014-04-17 / 19:53:56
Idag var det ett besök hos sjukgymnasten som gällde igen, och faktiskt så kom jag ut med ett lite större leende på läpparna idag än de andra gångerna. Jag gillar min sjukgymnast, verkligen avgudar henne. Och det är nog det som är anledningen till att jag faktiskt lyssnat på allting som hon sagt och inte fuskat och tränat på annat sätt.
 
Men som ni vet, det kliar fruktansvärt mycket i fingrarna att få komma iväg till gymmet. Det är min frizon, min andningsplats. Och visst är jag mycket hemma nu utan busiga barn, men hela stämningen på gymmet är oslagbar.
Men till saken, igår så satt jag och funderade på massa övningar som inte borde bråka så mycket med ryggen. Skrev en lista och tänkte ta med den till sjukgymnasten idag. Sagt och gjort, väl hos henne så frågade jag om jag fortfarande skulle fortsätta med att bara gå. Till en början sa hon ja men när hon hörde att jag skrivit en lista så började vi diskutera. Jag sa att jag vet hur otroligt viktigt det är med min hållning, den är jag alltid noggrann med. Hon tog listan och bad mig göra vissa av övningarna. Och jag fick godkänt! Hah! Det var bara en övning från listan som hon ville stryka, och faktiskt var det en övning som jag inte heller trodde på men ville höra hennes åsikt.
 
Självklart är tanken att köra med superlätta vikter, men jag måste få röra kroppen mer än bara promenader! Mina armar dör av tristess! Och nej, jag köper inga stavar!
Så nu har jag min träningsplan, upplagd av mig själv och med kommentarer från sjukgymnasten. Vem är gladast nu tror ni?
Men självklart så är ju förskolan stängd imorgon så har barnen hemma, mannen jobbar och det är långfredag. Vet inte alls hur Minisats har öppet imorgon. Annars så kan jag komplettera crosstrainern med några av övningarna här hemma. Har ju faktiskt massa golv och många olika vikter. Men så kan ni gissa vem som kommer börja hänga på gymmet igen?
 
Helt ok fastedag idag faktiskt!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA