Träningsdagbok 4 februari, Överkropp

KATEGORI: Träning | 2013-02-04 / 10:11:28
God morgon måndag. Jag är en sån otrolig vanemänniska och gillar verkligen måndagar. Ny vecka med massa ny tid.
 
Morgonen började jag på gymmet, idag var det dags för överkroppen att få jobba och som uppvärmning körde jag crosstrainer i tio minuter riktigt snabbt. Tränade utifrån det allra första överkroppsprogrammet som jag fick när jag hade PT förra hösten, la dock till lite fler övningar som jag ville prova på. Lite kul att komma tillbaka till ett program som man kört förut. Och just när man ska köra styrka så tycker jag att det blir lite lättare att träna när man har ett program att utgå ifrån, annars känns det som att man bara går runt och funderar på vad man ska köra.
 
Efter träningen så kom jag att tänka på en sak. Vad annorlunda det känns att bara ha tränat en del av kroppen och vara helt slut där och fortfarande pigg i resten av kroppen. Haha, måste bero på att när jag körde Fitnessfighten så körde man ju hela kroppen varje dag. Känns inte helt okej, känns som att musklerna måste få vila lite också. Jag kände nog mest av det i knäna, knäböj och liknande varje dag blir tungt och slitsamt. Skönt att fokusera på en del och mörda den så får sen gå med lite träningsvärk i några dagar sen.
 
Just nu känner jag mig otroligt glad och nöjd över tränings- och kostupplägget jag har i livet. Känner mig pigg och glad, känns som att allting flyter på så bra och att jag äntligen har hittat den rätta balansen mellan allting i livet.
 
Nu blir det snart jobb 12-20.45.
Kommentarer

Mår magen bättre nu när du utesluter kolhydrater i form av pasta och så?

Tror som sagt att vår och sommar kommer bli grymt bra för oss!

Svar: Mycket bättre!
Laura

Skrivet den 04 Februari, 2013 - 20:39



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA