Bilh*lvetesj*vlask*t

KATEGORI: Allmänt | 2012-11-01 / 13:51:14
Som rubriken kanske kan antyda, lite smått irriterad sådär. Men det värsta har dock lagt sig nu.
 
Som vissa av er kanske kommer ihåg (om man nu lägger sånt på minnet) så hade jag bilen inne på verkstan för ungefär fyra veckor sen eftersom bromsarna pajat. Och nu har jag ett tag kännt att bilen inte är helt ok ändå. Den har låtit lite småskumt och betett sig konstigt. Sen så vart jag ju sjukskriven, fick massa mediciner och låg på sjukhus så har inte kört bilen så mycket.
 
I helgen körde jag lite, bilen mådde inte bra! Försökte boka in en tid för service, tider fanns nästa vecka. Igår bestämde jag mig för att jag skulle lämna in bilen idag efter min träning till stället där jag köpte den. Och vad händer då? Jo, igår när vi körde hem från affären så var det väl precis att vi kom in på parkeringen. Det gick inte att svänga med bilj*veln!
 
Kanske servooljan tänkte jag? Eller något med styrservon? Kopplingen kanske? Miljoner med frågor men noll i svar.
 
Satt och storgrät nästan hela kvällen igår, visste inte hur jag skulle få bilen till verkstan. Köra en bil som inte går att svänga med och som inte alltid kommer ur dragläget utan bara dör istället.
 
Tack och lov för underbara vänner. Igår på kvällen satt jag och pratade och svor och fick vara så sur och negativ som jag ville och behövde, och underbara E satt där och förstod (inte för att nån av oss kan ett piss om bilar).
Och imorse så tänkte jag att jag kan tänka mig att köra bilen med moraliskt stöd! Så bästa och underbara V följde med mig, hon körde sin bil bakom min så kände jag mig hyffsat trygg. Men fy f*n säger jag bara! En hemsk upplevelse att köra!
 
Men nu står den där på verkstan, tyvärr hade dom inte tid att kolla på den förrän på måndag. Men "tur i oturen" att den paja nu när jag ändå är sjukskriven, är ju inte i samma akutbehov av bil nu.
 
*Ursäkta för alla dessa j*vla svordomar, men är man arg så är man. Med mens dessutom.*
 
Bjuder på en bild på mig
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA