22 december, Pilates + Cardio

KATEGORI: Träning | 2012-12-22 / 20:49:14
Idag hann jag inte komma iväg till gymmet för träning så tänkte att även hemmaträning är förstås bra träning! Kom att tänka på en DVD-skiva med träning som jag köpte för ett bra tag sedan som jag bara testat ungefär fem minuter av, sedan var det nog något barn som störde alldeles för mycket den gången. Kommer bara ihåg att det var sjukt jobbigt och att jag höll på att tuppa av (kanske var därför jag avbröt iofs..?). Men dags att testa den nu igen då jag kände för riktig träning som känns! Och ja, det kan man ju inte klaga på..
 
Åh! Det var tufft. Kanske inte riktigt liiika tufft som jag kom ihåg (fast nu har jag ju tränat så gott som varje dag i väldigt många månader så kanske därför...). Men svettigt blev det, och fort. Det var nästan så att jag skrek av smärta (bra träningssmärta) flera gånger, till och med så att mannen min kom in några gånger och frågade hur det går och om jag mår bra. Haha! Det kändes kan man ju lungt säga.
 
Nu kanske ni undrar vad det är för magisk träning som plågar en så?
 
 
Bara på bilden tänker man nog "Vadå, det där ser väl inte jobbigt ut?". Och det var nog därför jag beställde den engång i tiden. "Åh, gå ner i vikt med så enkel och lugn träning". Haha tji fick jag! Lugnt? Haha BIG NO NO! Allt annat än lugnt.
Det är många pulshöjande övningar, allting varierat med Pilatesövningar. De som kört Pilates vet att det kan bli väldigt tungt. Det finns lite olika delar i denna. Uppvärmning och så olika pass och även avslappning. Jag satte ihop ett program med uppvärmning och sedan Cardio med Pilates. Hela träningen tog runt en timme.
Svetten bara sprutade och jag var helt slut!
 
Skönt att få effektiv träning gjord även på hemmaplan, idag behövdes det verkligen!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA