Huvudet upp, fötterna ner

KATEGORI: Skador | 2015-09-04 / 20:33:48
För att göra en lång historia kort. Mycket har hänt. All denna stress och ångest som omgav mig gav tyvärr med sig en väldans muskelstelhet i nacke och skulderblad. Så där stod jag och fick inse att muskelinflammationen var ett faktum. Självklart känns det rent ut sagt skit när man ligger så bra till träningsmässigt. Självklart har jag och PTn lyssnat på kroppen och gått efter den. Alldeles för lite träning för min smak på sista tiden dock.
 
Det har varit besök hos både kiropraktorn och sjukgymnasten. Nu ligger fokus på rörlighetsträning och träna de delar av kroppen med övningar där jag inte kopplar in bröstryggen så mycket. Ja, hur kul låter det? Men men, blicka framåt och fokusera. What doesn't kill you, makes you stronger.
 
När den här skiten är över och jag slipper ha ont så ska fokuseringen börja ordentligt! Det är så självklart att det här beror på spänningar.
Jag är totalt låst i bröstryggen så den ska mjukas upp. Samtidigt så verkligen måste jag fokusera på att verkligen på riktigt lägga in ett rent pass rörlighet i veckan och självklart vara noga med det annars också.
 
Och andas. Jag måste lära mig att andas.
 
Tyvärr så vet jag att jag gett mig samma löfte så många gånger förr. Varför är det så svårt att hålla?!?
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA