Broccolisoppa med bacon

KATEGORI: Paleo | 2015-09-12 / 19:56:00
Jag har ju lyckats dra ner sonen och maken i denna förkylning också.. Sonen min önskade sig broccolisoppa, inte så att man kan säga nej va? Fick bli en broccolisoppa med bacon på Paleovis.
 
Antagligen inte den mest attraktiva bilden.
 
Men receptet på ett ungefär:
-Ca 2-2,5 hela broccolibuketter
-En halv gul lök
-Tre vitlöksklyftor 
-Ett paket bacon
-En burk (400 ml) kokosmjölk 
-Kryddor efter smak. Jag hade salt, peppar, cayennepeppar och chilipulver.
 
Först skar jag broccolin i mindre bitar, hackade löken och vitlöken. Sedan kokade jag det tills broccolin var mjuk (låt den dock inte bli FÖR mjuk). Sedan hällde jag över broccolivattnet i en annan skål innan jag använde stavmixern och mixade helt. Hällde sedan på kokosmjölken och kryddorna och lät det puttra ihop.
Knaperstekte baconet och la det sedan på en bit hushållspapper för att bli av med överflödsfettet. Sedan la jag ner bitarna i soppan och lät det puttra ett tag till.
Tycker man att soppan är för tjock kan man hälla i lite av vattnet som man kokade broccolin i.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA