What doesn´t kill you makes you stronger

KATEGORI: Inspiration | 2015-11-10 / 12:35:06
Jag inser hur länge sen det är som jag skrev. Kollar lite på de senaste inläggen och inser att det egentligen inte hänt så mycket. Det blev lite som att min kropp fastnade. Det har varit en väldigt jobbig höst. Förkylningar, sjuka barn, ont i kroppen och psykisk ohälsa. Det är väl det sistnämnda som tyvärr tagit över lite för mycket.
 
Eftersom det egentligen är så sjukt tråkigt att läsa om massa negativt så tänker jag inte gå in på djupet för mycket. Kort kan vi väl säga att min vänstra sida av kroppen lagt av lite och vill inte riktigt göra som jag vill, jag har en punkt längst ner bakom vänster skulderblad som gör ont. Och det är egentligen ingen som vet vad det är. Jag har varit hos läkare, naprapat, sjukgymnast, kiropraktor och så läkaren ett X antal gånger igen. Allting tar sån tid tycker jag. För tre veckor sedan skickades en akutremiss till magnetröntgen och den har jag först nu på fredag.
Jag låg en sväng inne på sjukhuset förra veckan också, men det är väl en fis i rymden.
 
Som sagt, mer behöver jag inte skriva om det. Det är ingen mening att älta saker som varit, jag ser ljust på framtiden. När jag blev utskriven från sjukhuset fick jag en sån dära kick igen att Nu fan ska jag fixa detta! Så mycket som jag gått igenom med min kropp så ska inte det här få stoppa mig. 
 
Igår var första morgonen på evigheter som jag vaknade utan huvudvärk, kände mig inte heller lika påkörd av en gaffeltruck och känner att de utomjordingar som tagit över min kropp nog är påväg hem till sig igen. Jag börjar känna hopp och glädje igen. Som sagt, en lång och svår höst. Men som rubriken lyder, what doesn´t kill you, makes you stronger.
 
Jag har en lång väg att gå. Men jag har även kommit en lång bit på väg. Det är modigt och jobbigt, men samtidigt befriande att erkänna att det helt enkelt blivit för mycket. För det har det för psyket, och stresskontot liksom svämmade över. Men att erkänna det för sin omgivning, det är lite som att ta bort locket så det sakta får börja rinna ut igen.
 
Nu jobbar jag för att avsluta 2015 med flaggan i topp! 2016 blir jag starkast på gymmet!
 
Det är när man kan börja kommentera sina pass såhär igen när lyckan bubblar igen.
Kommentarer

Välkommen tillbaka :-)

Svar: Tack!
Laura

Skrivet den 10 November, 2015 - 20:34



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA