Chokladbollssmet

KATEGORI: Frukost | 2014-09-15 / 07:49:00
Vissa gånger smyger sig suget på, då är det guldvärt att ha nyttiga recept att förlita sig på. Något som jag älskar, och något som man kan äta både till frukost och "kvällsgott". Många tycker jag är tokig, men det här är alltså bland det godaste jag vet.
 
1 dl havregryn
2 dl osötad mandelmjölk
1,5 msk kakao
1,5 msk sötningsströ
En skvätt kaffe
 
Blandar allting i en shaker (går självklart att blanda i en skål men tycker att man får till blandningen perfekt) sedan häller jag in det i en skål och kör in i mikron (min mikro har nog sett sina bästa dar) och kör först i tre minuter, tar ut (nu kan man även slänga på lite frysta hallon) och rör om och så in i mikron i 30 sekunder till. Man behöver kanske inte köra lika länge som jag gör, allting beror ju på mikro. Sedan rör jag om och låter det bli till ätbar temperatur.
 
 
Jag tycker att det smakar som varm choklasbollssmet. Och därför fick jag för mig att det måste ju bli som chokladbollssmet om man tillagar och låter den stå i kylskåpet och bli kall. Det blev inte så. Det blev väldigt gummiaktigt.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA