Chiapudding

KATEGORI: Celiaki | 2014-09-16 / 06:00:00
Jag älskar frukost. Försöker variera med olika goda hälsosamma alternativ för att variera mig. Idag fick det bli chiapudding till frukost. Chiafrön har blivit en ny favorit hos mig då dessa är fullproppade med massa nyttigheter. Du får i dig massa bra fetter och två teskedar innehåller mer Omega-3 än en normalstor laxfilé. De innehåller även 21 gram protein per 100 gram och även 18 av de 20 olika aminosyrorna. Och eftersom de även innehåller så mycket magnesium, kalium och zink så är dom guldvärda för oss långdistanslöpare (eller blivande iaf..).
 
 
I denna har jag:
2 msk chiafrön
1,5 dl osötad mandelmjölk
1 mosad mogen banan
1,5 msk kakao
0,5 tsk honung
 
Blandar ihop allting i en skål och låter stå i kylskåpet över natten. På morgonen är det bara att ta fram den och eventuellt toppa med lite bär.
 
Mums!
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA