Äppelchips

KATEGORI: Baka | 2014-09-19 / 18:11:00
Äppelchips
 
Dessa äppelchips är riktigt goda! Även väldigt enkla att göra, dock tar de väldigt lång tid på sig i ugnen så man får vara ute i god tid. De är väldigt söta så kan nog hjälpa till vid sötsug!
 
Det oerhört enkla receptet:
Äpplen
Kanel
Jag funderade även på att strö över kardemumma, men det blev inte av.
 
Jag körde med varmluftsugn i 75 grader. Kör du på vanlig ugn så nästan 100 grader. Skär äpplena så tunna som möjligt, läst många som hyvlat med osthyvel men jag lyckades inte förra gången jag provade. Men med en tunn vass kniv och försiktighet så går det!
Lägg bakplåtspapper på en plåt och lägg på äpplena. Strö över kanel och stoppa in i ugnen. Man får räkna med allt mellan 2-4 timmar i ugnen, den här gången hade jag nog minst 3,5 timme. Äpplena ska bli lite hårda, tiden beror på hur tunnt man lyckats skära.
 
Hoppas det smakar!
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA