Vardagskarusell

KATEGORI: Allmänt | 2014-10-02 / 13:30:10

Gårdagen blev inte riktigt som tänkt. Min åtta timmars arbetsdag blev till 14 timmar istället. Som ni säkert förstår så uteblev den tänkta träningen, men det får bli min vilodag. Har ju en vilodag i veckan så då utnyttjar jag den på gårdagen. Nu låter det lite strängt känner jag, om min kropp skulle be om en extra vilodag så är det självklart att jag tar en vilodag. Det gäller dock att lära känna sig själv och skillnade mellan trött och sliten kropp som behöver vila eller en trött hjärna som försöker fuska och få lägga sig i soffan istället. Vet ni, hittills i år har jag inte struntat i ett endaste inplanerat träningspass och faktiskt tränat 6-7 dagar i veckan. Inte illa va?

 

Imorse fick det bli löpning, mitt långpass. 15,5 km blev det idag. Riktigt härligt att andas efter tre väldigt intensiva dagar och ladda upp för de två sista.

 

Efter löpningen tog jag mig till frissan för att fräscha till lite och ordna upp med färgen. Blir alltid så nöjd när jag går till den här tjejen. Vet inte hur många gånger hon har räddat mitt hår.

 

Nu tar jag en liten lunchpaus innan jag ska iväg på utbildning om sår och sedan avsluta kvällen på jobbet. Imorgon är det äntligen fredag, det blir ganska intensivt imorgon också men kvällen ska jag iallafall spendera i soffan med barnen och gosa.

 

 Dagens lunch
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA