Stunder att andas

KATEGORI: Familjelivet | 2014-10-01 / 05:49:54
Igår var det en lång dag. 6.20 lämnade jag och ungarna huset och inte förrän närmare 20.30 fick jag landa hemma ordentligt.
Det var allt från jobb till träning och hämta på flygplatsen och snabbt hem och slänga i sig något att äta för att sedan sitta på ett flera timmar långt samrådsmöte på Ks skola. Ja, som att jag inte hade tillräckligt att pyssla med i livet så är jag nu även samrådsförälder och representerar Ks klass. Men trots hundra bollar i luften så vill jag vara en engagerad förälder, och barnens skolgång är väldigt viktig för mig. Och om jag kan påverka något till det bättre här så självklart! 
 
Med dessa intensiva dagar är det viktigt att ha någonstans att hämta andan och där kommer träningen in i bilden för mig. När jag kommer till gymmet eller om jag ger mig ut på löpspåret så får jag en paus. Jag får vara mig själv och hämta andan. På jobbet är det stimmigt och hemma ska man vara en bra förälder. På gymmet är det bara jag med mig själv. Jag tränar alltid utan musik, bara för att få den där stunden av tystnad nångång under dagen (om man bortser från musiken som spelas på gymmet).
 
Nu bär det av till jobbet igen snart,  väcka barnen och dra iväg. Blir jobb och träning i vanlig ordning,  kvällen får jag dock spendera hemma bland skolböckerna för att få klart den sista biten innan jag får mina papper på att jag är färdig Livsstilsrådgivare. 
 
Vad gör ni idag?
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA