Att smälta det hela

KATEGORI: Familjelivet | 2014-10-24 / 20:03:57
Jag är lite knäpp. Nu när jag inte längre pluggar så känner jag mig nästan sysslolös. Hur sjukt är inte det..? Ändå så jobbar jag mer än heltid, tränar, har två barn och ett helt hus att sköta. Men för mig har det varit standard att när barnen lagt sig så har alla böcker åkt fram och där har jag suttit fastklistrad tills det är läggdags. Men nu när jag fått resultatet på tentan och vet att jag är klar och kan andas ut så kan jag plötsligt göra allt det jag länge velat göra på kvällarna. Ni vet.. Läsa en tidning, läsa en bok, slö titta på tv, slösurfa och bara vara.. Men nu känner jag mig nästan stressad till att göra alla de saker på en gång. Haha!
 
Fredag-måndag så jobbar mannen min enda till 21.30 på kvällarna, alltså har jag hela kvällarna bara för mig själv. Jag ska försöka se till att njuta av egentiden och bara vara. Ta kvällen som den kommer och smälta det hela med att jag nu är färdigutbildad. Ska dock åtminstone få ihop lite vettig lista på saker som jag kan erbjuda mina kunder.
 
Mina barn lägger sig ganska tidigt, nu så sitter dock min dotter uppe med mig för att hon helt enkelt ville. Och det är ju ledigt nu, höstlov nästa vecka också så vi passar på att få lite mamma/dottertid framför Idol. Förutom att dottern nu sitter vid sin Ipad och jag här. Hah!
 
Hur spenderar ni eran kväll?
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA