To please myself

KATEGORI: Mat | 2014-02-26 / 19:47:47
Idag har jag verkligen haft en dag då jag njutit av att vara ledig. Tog god tid på mig på gymmet. Körde en kvart på crosstrainern först innan jag körde igenom ett långt helkroppspass och avslutade med intervaller på löpbandet. Börjar känna av träningsvärken i ljumskarna, lovely.
 
Har länge varit sugen på den nya väskan från Sats. Tycker det är så besvärligt med bagen jag haft, får så himla ont i axeln av att släpa på den. Och känns som en dum anledning att ta bilen till gymmet istället för en promenad på en halvtimme. Eftersom jag fyllde år i helgen så fick jag 25% rabatt på valfritt köp på Sats och efter att ha snurrat runt ett tag så bestämde jag mig för väskan. Eller ja, det är ju en ryggsäck så kommer vara mycket behagligare att bära runt på den. Nu kan jag dessutom promenera till gymmet när jag har så pass mycket tid över. Och dessutom så har jag redan sålt min gamla bag. Winwin!
Min nya skönhet.
 
När jag fyllde år i helgen så fick jag ju massa presentkort i fördelsedagspresent. Fick ett presentkort på Ica för 300:-. Kan inte vara mer än en tecken att Ica den här veckan hade denna raring till 299:-? Precis när jag kände igårmorse att den andra jag hade inte riktigt längre sammarbetar.
Kan ni gissa morgondagens frukost? Släng gärna hit era bästa proteinrika smoothie recept!
 
Har idag provat det första receptet från Muskelmat.
Fick bli makaronilåda med lax och spenat. Jag bytte ut pastan mot glutenfria. Vet inte när jag senast åt pasta, är nog hur många månader som helst sen sist. Men pasta är inte riktigt mig grej, det skriker big no no. Men helt klart värt att testa, och vissa gånger kan jag nog äta pasta.
Jag äter riktig mat nu, men jag tänker på vad jag äter. Och med tanke på min träning så vet och känner jag hur stor skillnaden blir nu när jag äter mer rätt istället för att slarva.
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA