När liten blir stor

KATEGORI: Kasper | 2014-02-27 / 19:30:03
Idag hade Kasper tid på BVC för sin femårskontroll, dock lite försenat. Men bättre sent än aldrig. Det var en udda känsla just idag när jag fick alla papper i handen. Första vikten och längden stod där svart på vitt igen, 3670 gram och 49 cm. Min älskade. Tänk, engång i tiden hängde vi här på BVC hela tiden. Mycket vägningar, mätningar och vaccinationer i början. Och nu står vi här, för sista gången. Sedan är det skolhälsovården som tar över. Jag längtar tillbaka till den tiden då du var så liten, min första bebis.
Dina fem första år har varit, jag jag hittar inte ens rätt ord. Men jag kämpar, och kämpar för att det ska bli det bästa för dig. Du föddes sjuk och fick spendera din första tid på neonatalen, min stora prematurbebis. Sondmatning, gulsot, lunginflammation, allergier.. Ja listan kan göras lång. Och inte tog allting slut efter bebistiden. Än idag kämpar jag för att få rätt för dig. För din skull. Jag gör allt för dig, och allting ska bli det bästa för dig. Vi har spenderat så mycket tid på olika sjukhus, gjort det ena efter det andra. Du är så stark gubben, och jag vill vara lika stark för dig.
Snart börjar en ny tid i ditt liv, skolan. Och till det ska jag se till att du får den bästa starten och att allting blir rätt från första stund. Vid minsta lilla kommer jag reagera, och skolan kan lita på att det här blir en mamma som inte ger sig förrän allting är som det ska.
Tillsammans ska vi ta ännu en resa snart, vi har gjort den resan förr och du imponerade på alla då. Och du imponerar på mig varje dag.
Nu väntar vi på att utredningen på BUP drar igång ordentligt och tid för EEG. Men allting kommer bli bra gubben min.
Jag kämpar för dig, du förtjänar det bästa och det ska du ha.
 
<3
 
Du är så jäkla underbar.
Bästa ungen, bästa storebrorsan, bästa du.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA