Den stora skillnaden

KATEGORI: Kost | 2014-02-17 / 19:16:24
Idag var det första dagen för mig att köra på med det nya kostupplägget. Inatt låg jag faktiskt med lite ångest över att jag skulle börja äta kolhydrater. Knäpp tanke, jag vet.
 
Den största skillnaden märkte jag på eftermiddagen. Åkte direkt till gymmet från jobbet och jag kände mig lite gladare, eller typ renare inne i huvudet. På gymmet gick det bra, hade inte samma "Nej jag vill inte" som jag vissa gånger kan ha när jag gymmar så sent på eftermiddagen efter jobbet.
 
Men vet ni, den allra största skillnaden det var efter gymmet. När jag var klar på gymmet så skulle jag åka och handla lite fort innan jag hämtade barn på förskolan och vi skulle hem och laga middag. När vi kom hem, då kände jag inte att jag ville sätta mig i ett mörkt hörn och bara gråta. Det var så annorlunda, nästan som magiskt för mig.
Och den lilla (egentligen inte så jättelilla) delen får mig att hoppas ännu mer på att min knäppa skalle faktiskt kan tänka sig att acceptera denna kost och inte sätta massa dumma hjärnspöken i rullning.
 
Imorse såg det rätt annorlunda ut i vad jag hade med mig i matväg till jobbet.
Inte bara proteinpulver, kvarg och ägg. Utan faktiskt en matlåda med
riktig mat.
 
Köttfärssås med potatis.
Och sallad gjord på spenat, rivna morötter, tomat och paprika.
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA