När allting bara blir så fel..

KATEGORI: Allmänt | 2013-03-27 / 17:32:44
Nu har jag hamnat i någon konstig bubbla igen, inte riktigt kännt igen mig själv de senaste dagarna.
 
En evighet sedan jag uppdaterade bloggen sist, jag vet. Men livet är lite av ett ekorrhjul nu. Jobb, träning, hem. Och hemma hinner man precs sova. Och den sömnen man får är inte mycket att hurra för, bara massa oroliga drömmar.. Den här månaden snittar jag på 50 timmar jobb / vecka. Det är mycket. Speciellt när man tränar varje dag och har två barn. Och en man också.
 
Just nu känner jag mig rätt nere. Vet inte riktigt varför. Migrän har jag idag också. Det här blir nog ett långt och onödigt inlägg för er, men ett sätt för mig att ventilera tankarna.
 
Miljoner tankar som snurrar alldeles för fort i huvudet. På något sätt känns livet tråkigt, jag vill fuska med att vara så "duktig" som jag är men samtidigt tar det stop. Jag vill inte, nej, jag KAN inte svika mig själv. Fast jag jobbat så har jag skött träningen och kosten till punkt och pricka, och det blir jag nästan lite trött på. Jag önskar att jag nån dag kan ta en vilodag, en paus från mig själv och bara vara. Vägen dit är lång, och jag får ångest bara av att tänka på det.
Samtidigt är jag rädd eftersom det känns som att min ätstörning börjar smyga sig tillbaka sakta men säkert. Jag bryr mig inte ens om att vela fuska fast jag har chansen. Jag är rädd för att jag kommer krossa mig själv igen. För jag vet, äter jag ingen mat så kommer vikten bara rasa av mig. Samtidigt som det lockar så vet jag att det är fel.
 
Men jag gör mitt bästa hela tiden. På jobbet, som mamma och med både träning och kost. Dock så känner jag att jag är nära att låta kontrollfreaken i mig komma fram lite för mycket igen.
 
Jag skulle behöva någon vid min sida, någon som finns där för mig och bankar lite vett i skallen på mig. På ett schyst sätt, för nu känner jag mig sårbar. Idag var en sån dag då jag bara önskar att jag hade haft någons axel att gråta ut på.
Kommentarer
Djudjufruit

Du får inte vara så hård med mot dig själv.. Se till det du har åstadkommit..DU E GRYM! Med familj, jobb o sen hinna träna såpass mycket..att ha kunnat gå ner 65 kg..jag gnäller att jag inte kan få väck 7 kg fast jag borde ha tid..(e ensam med tonårsdotter, bor nära gym etc etc men ibland/ofta så sätter jag mig framför nån serie på datorn istället för att snabbt få iordning hemmet o sticka till gymet..känner mig förlamad inombords)
Glömt inte att ta lite tid att "andas" för dig själv.. Jag skickar båda mina axlar o en massa kramar..

Svar: Tack för dina fina ord
Laura

Skrivet den 27 Mars, 2013 - 19:06



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA