Sjukgymnasten

KATEGORI: Ischias och diskbråck | 2013-01-03 / 14:30:32
Idag hade jag tid till sjukgymnasten igen. Vi skulle prata om en TNS-apparat och se om den kanske kan funka som smärtlindring för mig eftersom ingenting annat verkar fungera. När jag var gravid med K så pratades det om att ha en sån vid förlossningen, då var jag panikslagen och så absolut nej. Men nu har jag provat ALLTING (nästan) mot smärtan och ingenting har fungerat så då är jag faktiskt villig att testa vad som helst.
 
Jag satt med apparaten ikopplad (eller fastklistrad hur man nu säger) hos sjukgymnasten i ungefär 40 minuter medans vi pratade om allting mellan himmel och jord. Jag gillar verkligen min sjukgymnast, vi fastnar alltid i våra samtal och säkert därför mina besök alltid tar så lång tid.
 
Jag bestämde mig för att hyra hem TNS-apparaten eftersom stötarna man fick gjorde så att jag inte märkte av ryggontet. Och det magiska, som jag faktiskt knappt vågar säga nu är att ryggvärken har fortfarande inte kommit tillbaka fast det gått många timmar och jag har både tränat och färgat håret. Så fort och bra ska det väl inte hjälpa?
 
Tanken är i allafall att jag sätter på dessa elektroder på ryggen på morgonen och sätter på apparaten när det behövs. Tanken är alltså att jag ska leva mitt liv normalt, och även jobba med denna apparat ikopplad.
 
Kan detta verkligen vara lösningen för min smärta? Och inte nog med det, våra nya sängar kommer snaaart. Åh, idag är jag hoppfull! Detta år SKA jag bli smärtfri för första gången på fem år.
 
Kommentarer

Nu är det jag som har blivit kass på att kommentera istället, TROTS att jag läser - via datorn..

Jag håller iallafall mina tummar och tår för denna apparat så att du kan få bli helt frisk någon gång! Jag önskar dig verkligen ingenting annat, än att du ska få slippa denna smärta.

Och så hoppas jag att sängarna var ett bra köp för er, att det också hjälper dig på vägen och att F blir av med sina åkommor.

Skrivet den 03 Januari, 2013 - 15:22

Hoppas de hjälper dig!
Jag fick använda en sån när jag var som sämst.. De hjälpte just då.. men efterår var de lika dant.. Men alla fungerar olika och vi har inte samma typ av smärta.. Håller tummarna!

Svar: Tack!
Laura

Skrivet den 03 Januari, 2013 - 16:57



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA