Första PT-timmen

KATEGORI: Anroma, Personal training | 2012-09-17 / 12:07:00
God morgon!

Äntligen en ledig dag efter en lååång jobbhelg. Och som jag berättade förra veckan så har jag skaffat mig en personlig tränare och idag hade vi första träningstimmen. Hon kommer dit jag vill att hon kommer och egentligen skulle vi varit ute på någon fotbollsplan i närheten av mig men på grund av ösregn fick vi vara hemma hos mig. Tack och lov för stort vardagsrum!
 
Eftersom det var första träningstimmen idag så ville hon se lite hur mycket min kropp klarar av och vilken nivå jag ligger på. Träningen såg ungefär ut såhär:
 
-Uppvärmning några minuter på crosstrainern.
 
-Gummiband runt benen och skulle gå sidleds, lyfta upp ena benet och hålla emot och gå.
 
-Trx som den hette, ett band som hon satt fast i en dörr och som jag fick använda min egen kroppsvikt med. Skulle hålla i den, lyta mig bakåt med rak rygg och raka armar och sedan dra upp mig själv igen.
 
-Kettlebells med knäböj. Skulle hålla i en kettlebells och sen böja på knäna och nudda golvet.
 
-Stå rak med kroppen och hålla kettlebellsen i händerna och svinga runt huvudet. Kettlebelsen vi använda i båda övningarna vägde 8 kilo, men den tyckte hon verkade för lätt för mig så blir tyngre nästa gång!
 
-20 sekunder full fart på crosstrainern, vila 10 sekunder och sen repeterade vi det 8 gånger.
 
-Körde plankan. Första gången 33 sekunder, sedan 27 och en tredje gång lite senare 36 och då sa hon stop och jag skulle ner.
 
-Fällkniven. Ligga raklång på rygg och hålla i en boll, upp med ben och armar och lägga bollen mellan fötterna och sedan ner utan att nudda golv och så upp igen och byta bollen till händerna igen och så skulle man hålla på så.
 
-Någon typ av ettbensknäböj (man stod på ett ben) och så höll man i Trexen och skulle hålla emot.
 
-Stretchade lite efteråt också.
 
Hur det känns nu? Tror att det mest rätta ordet är Aaaaahj. Typ. På benen i allafall. Och ikväll är det tänkt att jag ska köra flowin. När jag sa det till min PT så skrattade hon bara... Lovande..?
 
Det kändes i allafall skönt att höra lite fina saker om mig själv.
-Hon var nog lite imponerad över hur länge jag kunde göra plankan (jag med faktiskt).
-Sen är jag tydligen väldigt duktig på att hålla rak rygg i olika övningar.
-9/10 har tydligen snea knän när de gör knäböj men det hade inte jag!
 
Fick även lite läxa till nästa vecka då vi ska ses igen.
-Gå runt och göra knäböj.
-Stå rak i ryggen, gå ner och ta tag i tårna och sedan böja på knäna och sen komma upp igen.
-Och sedan något som jag tyckte såg ut att heta Spindeln. Man ställer sig allafall i armhävningsställning och så tar man fram foten så långt man kan och sedan tillbaka.
 
Nu har jag laddat kroppen med en omelett på två ägg, en burk makrill i tomatsås och ett rågbröd. Ska försöka orka göra resten av det som ska göras idag också!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA