Andra PT-timmen

KATEGORI: Anroma, Personal training | 2012-09-25 / 17:55:00
Idag var det dags för andra timmen med min PT. Vi började med att mäta allting och väga mig. Blev faktiskt positivit överraskad över att jag faktiskt gått ner i vikt sen sist jag vägde mig hemma trots att jag ätit! Men blir väl så när man äter på rätt sätt och kombinerar med rätt träning.
 
Idag såg träningen ut ungefär såhär:
- Skulle klara av tio hopp på raken med hopprep. Trodde att det skulle vara omöjligt, men det gick! Efter många försök så gick det!
- Ryggövningar med TRX.
- Benövningar med TRX.
- Sving med höften och med en 10 kilo kettlebells.
- Knäböj med 10 kilos kettlebells.
- Lite konditionsträning med tabataintervaller. Använde en väldigt hög sten som stepbräda.
- Plankan två gånger.
 
Och ja, egentligen vet jag att det inte var rätt av mig att göra dagens träning då jag har feber.. Så efter passet gick jag hem, åt och duschade för att sedan sova bort resten av dagen.
 
Har idag även fått frågeformuläret från doktorn så att jag snart får det kompletta mat/träningsprogrammet.
 
Nu ska jag vila mera så att jag är fight for fight inför morgondagens dagpass på jobbet! Eftersom jag inte är helt återställd än så väljer jag att skippa crosstrainingen på morgonen innan jobbet så att kroppen får vila lite mer och så att jag får ut så mycket sömn som möjligt. På kvällen blir det nog en löprunda i allafall.
Kommentarer

Åh, måste få vara besserwisser känner jag, för det sticker i ögonen, haha.. Det heter TRX :-)

Svar: Haha! Jag kanske önskar att jag fick träna med en dinosaurie! :D
Laura

Skrivet den 26 September, 2012 - 13:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA