Att respektera sig själv

KATEGORI: Hälsa | 2016-09-22 / 19:02:00
Jag har slutat räkna med att jag ska träna tidigt på morgonen tex innan skola eller jobb. Just nu mår inte min kropp bra av det och det respekterar jag. 
 
Igår morse och idag var ett undantag, då vaknade jag 4.15 och kunde inte somna om. Barnen skulle inte upp förrän 6.30 så efter lite Netflix tittande kände jag att jag lika gärna kunde gå upp och träna.
 
Och visst kändes det riktigt härligt när skoldagen var slut och jag hade träningen redan avklarad. Dessutom skulle maken hämta barnen i skolan så jag hade ju all tid i världen! Och eftersom det var så fint höstväder ute och jag suttit inne i klassrummet hela dagen så bestämde jag mig för att ta en längre runda hem. Och det jag glädjes över var att jag tänkte att jag ska passa på att unna mig en extra lång promenad. Inga måsten och inga tvång. Den här promenaden ville jag ta för att unna mig.
 
Och idag unnade jag mig att lägga mig i soffan efter promenaden hem från jobbet.
 
 
Kom ihåg att lyssna på kroppen.
Respektera den och vårda den
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA