Sakta men säkert

KATEGORI: Löpträning | 2016-10-04 / 09:39:38
God morgon. 
 
Klockan är halv tio, barnen är lämnade i skolan och jag har betat av 6 km löpning.
Härligt kyligt imorse, men med rätt kläder så funkar det. Jag var lite orolig över hur dagens löpning skulle gå. I söndags när jag var ute och sprang så använde jag det sista på min coachtejprulle och när jag skulle köpa nytt på Stadium så var det slut. Beställde direkt från nätet men det har inte hunnit komma än.
Men jag kände inte av någonting konstigt alls. Jag har ju så gott som alltid tejpat benhinnorna och sedan i våras även höger hålfot. Hålfot kanske har läkt, och kanske är det så att benhinnorna vant sig?
Ett tag sprang jag ju väldigt mycket och även om jag inte pririterat löpningen på över ett år så har jag ju varit väldigt aktiv med promenader och såklart väldigt mycket annan träning. 
 
Jag skulle ju inte tacka nej till att slippa tejpa benen varje gång, inte det lättaste att dra på sig kompressionsstrumpor på det.
 
Vet ni hur det är? Kan benhinnorna ha vant sig? Eller hade jag bara väldigt tur idag? Vem vet, kanske känner av något imorgon. Självklart stretchar jag noggrant också.
 
Nu vankas det jobbkväll för mig!
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA