Agda, med 87 svåra år på nacken

KATEGORI: Träning | 2015-11-18 / 16:50:32
Inatt när jag vaknade för att gå på toaletten och imorse när det var dags att kliva upp fick jag en chock, plötsligt kände jag mig som Agda med 87 svåra på på nacken. Stel, stel och stel. Och lite aj aj aj här och där, det kändes som att jag hade sprungit ett maraton X 7. Kan väl summera det som att gårdagens träning tog i allafall.
 
För idag hade jag faktiskt ingen träningsplan, ganska ovanligt för att vara jag. Hade lite funderingar igår på att kanske köra lite tabata eller intervaller idag, eller kanske rent av ta en vilodag. Sen så har jag ju lovat mig själv att lära mig att lyssna på kroppen och dess signaler. Och när jag vaknade imorse så insåg jag att kroppen inte fått tillräcklig återhämtning sedan gårdagens PT-pass, väldigt hård och stel i kroppen. Många kanske tänker att det vore ett ypperligt tillfälle att ta den dära vilodagen, men jag känner min kropp och vet att den absolut inte skulle må bäst av det.
 
Så jag promenerade helt enkelt ner till gymmet och där fick det bli väldigt mjuk och skonsam smörjning av kroppen, och eftersom jag fick så mycket positiv feedback på det förra passet som jag la upp så tänkte jag lägga upp även detta. Absolut inget avancerat, vi kan se det som en aktiv vilodag. Hade lika gärna kunnat göra övningarna hemma, men det är något med atmosfären på gymmet som bara är pricken över i!
 
Här får ni passet:
Värmde upp med själva marklyftsrörelsen, utan vikt med bara pinne.
Rörlighet i axlar med pinne.
Fotledsrörlighet mot vägg X 15/fot.
 
Rulla på foamroller:
Bröstrygg, 60 sek
Framsida lår, 60 sek
Insida lår, 60 sek
Lats, 60 sek
Skuldror, 60 sek
Säte, vader och lår 60 sek
 
Övningar:
Sträck efter luft, arm/motsatt ben X 10/sida
Bryggan varierat kuta med ryggen på alla fyra 3X10
Jägarvilan
Båten X 3 varierat varannan gång med ryggresning 3X15
Omvänd planka
 
Avslutade med lite stretch för hela kroppen.
 
SMS-konversation med PTn imorse
Kommentarer

Vilken resa du har gjort, jag har nyligen startat min resa och blev väldigt inspirerad av dig :) Heja!

Svar: Tusen tack och vad kul att du hittat hit! Lycka till nu!
Laura

Skrivet den 19 November, 2015 - 09:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA