När man bestämt sig

KATEGORI: Löpträning | 2015-05-11 / 12:31:55
Skönt med måndag idag! Just måndag var tredje vecka är för mig något att längta efter, det betyder ju att jag avverkat ännu en jobbhelg. Nu låter det väl som att jag inte gillar mitt jobb, tvärtom faktiskt! Men att jobba från fredag klockan 12 till typ söndag 20.45 tar faktiskt på krafterna.
 
Eftersom lördagen och söndagen är 13-timmars pass så blir det svårt att hinna med gymmet eller med vilken träning som helst. Det är då man får vara glad att man har löpningen i sitt liv eftersom det enda du behöver är att komma utomhus.
Så i lördags på rasten hann jag med 5 km löpning på rasten. Många lägger sig och sover/vilar på rasten, jag känner dock att jag mår bättre i både kropp och knopp om jag tar mig ut på just en springtur eller en promenad, känns som att jag aldrig skulle vakna till liv efter en tupplur.
 
Nu längtar jag efter att den här pollenhalten av björken börjar lägga sig, med astman så är det sjukt jobbigt att springa utomhus. Och ja, snart är det ju dags för Vårruset. Fler som ska springa det?
 
 
 
Sen så finns det nog inget härligare än att få ta sig till gymmet på måndag morgon efter helgens jobb. 
 
Hoppas ni haft en bra helg och får en grym vecka!
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA