Träningsdagbok

KATEGORI: Träning | 2015-03-09 / 07:29:00
Något som jag är riktigt dålig på är att bokföra (var det verkligen rätt ord) min träning. Jag är dessutom usel på att komma ihåg siffror. Detta leder till att jag har väldigt svårt för att jämföra hur mycket jag har lyckats öka i vikter sen förra året, och vissa gånger om jag inte gör en övning på ett tag så kan jag totalt glömma hur tungt jag kört (kan till och med ha svårt att vecka för vecka komma ihåg vilka vikter jag använt.... Haha!). Men med vissa övningar kommer jag ihåg och andra inte.
 
Jag har i två omgångar använt en träningsdagbok. Dock bara 1-2 månader båda gångerna. Första gången var i början på 2013 och andra vändan början på 2014. Jag har bläddrat lite i den. Det är jobbigt att se. Jag vet att jag som lägst gick ner till runt 81 kg, när jag kollar på en träning från 1/1-2014 så var vikten uppe i 107,5 igen. Tack och lov att den nu är långt bortom dom siffrorna igen!
 
Har någon använt denna dagbok?
Där ser ni min notering från 1/1-2014.
 
Idag börjar jag med nytt träningsupplägg och tänkte försöka få till att faktiskt anteckna och se hur pass mycket jag utvecklas under dessa nio veckor. Om programmet känns bra så kanske jag kör om det från början efter dessa nio veckor och då kan det vara väldigt intressant att kunna jämföra.
 
Kommentarer

Jag har ett anteckningsblock som jag skriver i, typ endast när jag kör F's helkroppsupplägg. Ingen aning om varför jag bara använder det då... Men nu var det ju första dagen idag, och jag har antecknat i blocket :-)

Skrivet den 09 Mars, 2015 - 20:25



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA