Träning, 2.0

KATEGORI: Träning | 2015-03-07 / 15:22:00
Om det finns något jag ångrar under min resa, eller kanske inte ångrar men som jag känner att jag borde ha tänkt efter mer på är lite träningsformen. Jag har nötat timme efter timme på crosstrainern, mil efter mil på löpspåret.. Visst har jag tappat massor i vikt, men då kanske ni kan tänka er hur sladdrig kroppen är nu? Jag kunde lika gärna ha kunnat gå ner precis lika mycket om jag koncentrerat mig mer på styrkan.
 

Men visst är det nästan så att man tror att man ska nöta crosstrainer och massa cardio för att tappa i vikt? Visst är det synd att många har hängt upp sig på det?
Nu ska jag väl inte påstå att det är det jag trott hela tiden. Men i början av min resa så kändes det mest rätt, och sen efter det har jag nog bara fastnat i gamla vanor. Haft så sjukt svårt att släppa den dära jävla crosstrainern. Haha! Alltid känts som ett säkert kort så att säga.

 

En ganska lång period har jag kört både styrka och en halvtimme crosstrainer varje pass. Men samtidigt så vet jag hur viktigt det är att sära på tung styrketräning och cardio för att få ut det maximala för musklerna. Frågan är varför man liksom inte lyssnar på sig själv?

 

I tre veckor nu har jag kört tung styrketräning och ett cardiopass i veckan. Jag har trivts sjukt bra! Men från måndag ska jag faktiskt börja med nytt upplägg. Det är mest nya övningar och lite nytt upplägg, det blir fyra styrkepass i veckan och två cardio i form av intervaller. Programmet som jag ska följa kommer pågå i nio veckor, efter dessa nio veckor kanske jag byter upplägg igen eller så börjar jag om från början med samma upplägg och får se hur pass mycket man utvecklats. Känns spännande! Kommer bli intressant att se hur mycket man kan ta i alla övningar under första veckan nu och om man börjar med samma upplägg från början om nio veckor och får se hur mycket man kan öka på vikterna.

 

 

 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA