Paus

KATEGORI: Barnen | 2015-12-13 / 18:33:00
I torsdags morse vaknade jag med helt fel känsla i kroppen. Huvudet kändes tungt, näsan svullen och halsen kliade. Fjärde förkylningen för i höst! Jag som MAX blir sjuk engång per år. Vi kan väl hålla med om att mitt immunförsvar inte helt varit på min sida?
 
Jag har försökt ta det lugnt, lättare sagt än gjort! Men tycker att jag lyckats bra ändå.
 
Igår hade dock sonen sitt familjekalas, men jag vilade massor på morgonen och förmiddagen och så var det inte så mycket att förbereda heller. Tack och lov att vi bakade lussebullar och pepparkakor förra helgen! 
 
Till kvällen hade vi planerat glöggkväll med massa goda vänner för redan flera månader sedan. Inte heller detta så himla ansträngande, och lite varm glögg kan ju inte skada en förkylning. Och jag dricker ju ingen alkohol överhuvudtaget så det blev alkoholfri glögg för mig. Trevligt att ha vänner över för lite mys!
 
Idag har jag och barnen spenderat dagen hemma, förkylningen är bättre men har fortfarande en hemsk huvudvärk! Hade en kollega (eller blir ju nu exkollega) över på en kopp kaffe också. Man ska ta vara på äkta vänner och inte ta folk för givet!
 
Imorgon börjar en ny vecka, sista veckan innan jul som barnen går på skola och förskola innan de går på julledigt tills jag börjar på nytt jobb 5e januari! 
 
 
Hoppas ni haft en mysig helg med 3e advent och lucia!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA