Kalla friska dag

KATEGORI: Hälsa | 2015-12-14 / 19:06:00
Imorse tog jag en kall och uppfriskande promenad för att se lite hur kroppen kändes efter förkylningen, och det kändes faktiskt mycket bättre än förväntat så planen är att vara tillbaka på gymmet imorgon!
 
Först hade jag räknat iskallt med att vara tillbaka på gymmet redan idag, men igår från middagstid så började kroppen säga nej nej igen. Men efter en natt med hyfsat mycket sömn så känner jag mig som sagt påväg åt rätt håll nu. Och vad hade jag vunnit på att stressa till gymmet redan idag? Antagligen hade jag bara förlorat på det och förkylningen hade blivit ännu mer långdragen. Så om ingenting ovälkommet dyker upp förkylningsväg så kör jag ett lite lättare pass imorgon.
Ni ser, det går att lära gamla hundar att sitta. Jag verkligen anstränger mig för att lyssna på kroppen och vårda den ömt. För bara någon månad sedan så hade jag varit på gymmet redan idag, men man lär sig. Kroppen är viktig att vårda, du kommer inte långt med en trasig kropp.
 
Och eftersom jag varit dålig så hade jag ingen lunch förberedd hemma (försöker oftast se till att alltid ha någon mat förberedd till lunch så att man slipper ta dåliga beslut på hungrig mage!) så därför fick jag improvisera fram något gott och gärna proteinrikt. Tur att det fanns övermogna bananer och ägg hemma så blev det hela mycket lättare!
 
Banan/chokladproteinpannkakor med det härliga hallon-/proteinfluffet.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA