Cardio - Lift weights faster

KATEGORI: Träning | 2015-12-08 / 20:09:00
Hur mycket jag än vill kräkas på ordet kondition så ser jag till att ha ett pass kondition i veckan. Är väl inte så illa som det låter, känns alltid motigt innan man kommit igång men efteråt ångrar man ju sig aldrig!
Efter alla timmar crosstrainer som jag nötat under mina år så är man lite less, men samtidigt är ju kondition så mycket mer än att nöta crosstrainer! 
 
Idag fick det bli ett pass i intervall- och tabatastyle.
Körde först lite intervaller på crosstrainern i tio minuter som uppvärmning. Sedan fick det bli:
 
-Tabata på cykeln då jag cyklade så fort jag kunde på motstånd 11 i en minut, sedan cyklade jag med låg motstånd i en minut. Upprepade åtta gånger. 
 
-Sedan körde jag roddmaskinen på samma sätt som cyklingen.
 
-Sedan en maskin (som jag inte vet vad den heter) där man drar i ett rep (typ som att man skulle klättra) på samma upplägg som de tidigare. 
 
-Sedan upphopp där jag hoppade en minut och vilade i trettio sekunder. 
 
-Sedan repmaskinen igen där jag justerade höjden och körde framifrån istället. Jobbade en minut och vilade trettio sekunder. 
 
Det blev härligt svettigt!
 
Efteråt var det bara att promenera hem igen och få i sig lite härlig lunch! Vissa undrar varför jag ens kör rena konditionspass, men tycker det stärker mig att inte bara köra sånt jag tycker är superkul, lite ska man plågas också!
 
Hur underhåller ni konditionen? 
Rena konditionspass eller nöjer ni er med vikterna? 
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA