Att inte glömma bort sig själv

KATEGORI: Vänner | 2015-08-15 / 19:39:11
Den här resan som jag har gjort och som nu tagit lite andra vändningar har varit allt annat än lätt. Men det antar jag att många förstår?
 
Det handlar dock inte bara om att "vara duktig" och lyckas med kost och träning. Något som många som kanske inte vandrar samma väg förstår är hur mycket som även förändras psykiskt. Alla tankar som snurrar. Alla frågor. All ovisshet. Man kan få genomlida mycket ångest och panik. Och just nu så är jag tyvärr och fajtas på dessa plan lite för mycket. Igen.
 
Som sagt, hur stort man än kan lyckas och hur grym man än kan verka så får ni inte glömma att bakom all denna fasad så kan det finnas väldigt mycket sköra känslor och tankar. För läskiga förändringar kan vara väldigt sköra.
 
Men kom ihåg, det är viktigt att låta dessa känslor komma fram och bearbetas. Man måste låta sig själv att krascha en aning och veta att man kan jobba sig upp igen.
 
Jag har kraschat lite, men jag vet att det finns en väg upp. Och jag vet att det finns folk som jag kan vända mig till. Det gäller att hitta dessa guldklimpar som finns där för dig i vått och torrt. Jag har två. Det finns två människor som jag vet att jag kan lita på. De säger precis det som ska och försöker inte förfina sanningen. Jag har tur som har dessa två. En av dessa har jag snart kännt i elva (!!!) år. Min älskade fru. 
 
Tycker absolut att ni ska gå in här och läsa den finaste text jag fått till mig 💜
 
Den andra har funnits där vid sidan nåt år men har på senaste tiden blivit mer verklig, en fantastisk människa som jag får ha som PT 💓💜
 
Mina älskade så livsviktiga stöttepelare 💛
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA