Mejerifritt

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-05 / 19:06:00
Senaste veckorna har jag provat lite mejeriprodukter. Har ju ett tag ätit både gluten- och mejerifritt och mått så sjukt bra i magen. Ingen ont och inga känningar alls.
 
Eftersom det har släppts massa nyheter inom både keso- och kvargvärlden så blev jag sjukt frestad till att prova. Innan jag övergick till en mejerifri kost så åt jag mycket av just keso och kvarg. Tänkte att det inte kunde skada att prova.
 
Sagt och gjort, och med facit i handen kan jag garanterat säga att jag får fortsätta inom den mejerifria världen. Jag har kännt mig tjock och fet, pluffsig, svullen och ja på dåligt humör (kan det stämma?). Antagligen kan humöret bero på att jag haft så ont i magen. Varje kväll har det gjort ont på något sätt. Magen har krånglat och inte alls sammarbetat med mig.
Känns nästan som att mitt sötsug också varit svårare när jag ätit mejeriprodukter. Kan det stämma tro? Eller så kanske det beror på att man kunnat "unna" sig lite andra saker och då blir hjärnan lurad.
 
Det är inte ens så svårt med den mejerifria kosten som många tror. Ja det enda jag saknar är kvarg och keso nångång ibland.. Annars så finns det sjukt mycket som kompletterar bra!
 
Den glutenfria kosten har jag inte släppt på (ja det har iofs åkt ner nån pizza..) men smärtorna jag får av glutenprodukter är inte att leka med.
 
Bilden lånad från Google
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA