I vått och torrt

KATEGORI: Löpträning | 2014-10-21 / 09:52:00
Igår var det riktig regn- och rusk- höstdag. Jag älskar hösten, det gör jag verkligen. Det är min absoluta favoritårstid. Regnet och rusket är mysigt, så länge man är inne. Ligga hemma i soffan med tända ljus, höra hur regnet smattrar utanför och hur det blåser. Visst låter det väl mysigt? Tills man kommer på, det man lovat sig själv. Dåligt väder skall inte påverka min löpning, till rimliga nivåer iallafall. Lager på lager med kläder är det som gäller, gärna en löparjacka som tål lite vind och vatten.
 
Som sagt, vädret igår. Var på jobbet och såg hur regnet öste ner, och jag hade en planerad löptur efter jobbet. Om den blev av? Är äpplen runda? Självklart! På med löparoutfiten och ut i den minst sagt friska luften. 11,5 km intervaller senare, om det kändes bra? Det kan du lite på. Efter dessa löpturer är det riktigt skönt att sätta sig i bilen och åka hemåt. Nu så tyckte dock inte min bil att det var så trevligt igår, vindrutan immade igen helt på bara min sida och det var omöjligt att se. Hem kom jag iallafall tillslut.
 
 
Nån dag får jag prova hur det känns att springa på bandet på gymmet. Det är länge sen jag gjorde det, får ta en av mina korta turer på 8 km och prova. Vill helst hålla mina långturer utomhus, att nöta 16 km på löpband känns ju sådär..
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA