Blodgivare

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-21 / 20:51:00
 
Innan jobbet idag var jag till Blodbussen och gav blod. För mig känns det som en viktig sak att göra,  att lämna blod. När jag nu äntligen efter så många år har en frisk och pigg kropp är det en självklarhet för mig. Jag har varit blodgivare i ungefär ett år. Ni ska veta vad glad man dessutom blir när man får ett sms att ens blod kommit till användning. Jag har hjälpt en annan människa. 
Det är många som tvekar fram och tillbaka. Men det är så enkelt! Bara du får tummen ur och registrerar dig så behöver du inte hålla koll på något! Alla kallelser sker via sms och dom håller koll på när det är dags igen.
Som kvinna får man ge blod tre gånger per år och som man fyra gånger. Det tar inte alls lång tid och man blir bjuden på dricka och tilltugg. Man får även en karta med 20 järntabletter som man gärna ska ta en per dag.
 
 
 
Tvekar du? Gå in på www.geblod.nu/bli-blodgivare/
Kommentarer

Hade gärna gjort det, trots min sjuka skräck för nålar och sprutor. Men är ju som bekant antibiotika-allergiker och det är ju inte så snällt att ge vidare kanske....

Skrivet den 21 Oktober, 2014 - 21:20
Robex Lundgren  http://ghgumman.blogg.se/

glad att se hur mycket du har kämpat i dit liv bra blogg.

Svar: Tack!
Laura

Skrivet den 22 Oktober, 2014 - 16:05



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA