Sjukgymnasten

KATEGORI: Löpträning | 2014-11-03 / 18:01:00
Idag hade jag tid hos sjukgymnasten på grund av min fot. Jag har inte direkt haft så ont så tänkte nästan att jag kunde avboka, tills förra natten. Jag hade så fruktansvärt ont, visste inte vart jag skulle ta vägen och kunde verkligen inte sova. Smärtan var något fruktansvärd.. Jag var beredd på att få min dödsdom idag och få höra att jag nog får lägga löpningen på hyllan. Men inte då.
 
Jag hade inget fel på de muskler man brukar ha fel på när man drabbas av detta, i mitt fall handlar det om att jag har väldigt stela vader och ska alltså försöka strectha och sträcka ut dom. Många andra muskler i benen har utvecklats väldigt på mig sista tiden då jag kan ha svårt att hitta till dom vid stretching.
 
Vi kom överrens om att jag ska ha mina sulor från Superfeet i alla mina skor nu i början och se vad foten säger när jag ska börja jobba på onsdag igen (har ju haft föräldraledigt i två veckor nu). Löpningen ska jag vänta med tills jag varit smärtfri en vecka. Hoppas, hoppas att det går fort. Tunnelrun går ju av stapeln om 2,5 vecka... Kanske inte ens behöver påpeka att jag inte direkt satsar på någon bra tid där..?
 
Vi passade allafall på att boka in en tid nästa tisdag också för att se hur det hela utvecklas. Så nu blir det massa träning som inte belastar foten speciellt mycket.. Funderar på att kanske skippa crosstrainern ett tag som uppvärmning också..
 
Håll tummarna för mig nu!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA