Att fatta beslut

KATEGORI: Hälsa | 2014-11-21 / 21:17:30
För några veckor sedan tog jag beslutet att köra på med mitt gamla kostupplägg. Ett beslut som då kändes helt rätt men som jag senaste dagarna kännt mig väldigt kluven över. Sist jag körde upplägget var jag sjukt strikt, inte ett endaste fusk och tog knappt mina ätardagar. Då mådde jag bra av det.
 
Jag mår bra av upplägget nu också men har beslutat mig över att inte vara lika fixerat strikt. Tidigare i veckan så frågade min mamma om vi kunde äta lunch idag. jag fick panik och jobbade på att komma på en vettig ursäkt. Så ska det väl inte vara? Vill jag ta en lunch med mamma kan jag väl göra det? Om jag känner för något annat litet snedsteg från det strikta nångång kan det inte vara så farligt? Självklart så att dessa snedsteg inte blir allt för vanliga. Men kanske två gånger på en månad? Om det får mig att må bra så måste det vara ok.
 
Imorgon är det Tunnelrun och jag hade tänkt ha ätardag då i och med loppet. Men idag fick jag middagssällskap och vi bestämde oss för pizza. Bra uppladdning för loppet imorgon helt enkelt. Jag har aldrig gått på kostupplägg när jag sprungit så hade ändå eventuellt tänkt ladda på med extra kolhydrater ikväll, men den biten skötte sig självt vid middan så att säga. Uppladdningen matmässigt ska man ju börja tänka på några dagar innan loppet. Till mina tidigare lopp har jag alltid laddat upp med havregrynsgröt på kvällen innan. Mums!
 
Min fot är inte bra, tyvärr långt ifrån. Så mitt mål är att komma runt imorgon. Önska mig lycka till!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA