Ta vara på tiden

KATEGORI: 5:2 | 2014-04-14 / 11:50:48
Som heltidsarbetande och studerande småbarnsmamma så får man verkligen ta vara på all tid som bjuds på. Imorse klockan 8 skulle jag lämna in bilen på verkstan, tydligen hade jag inte så jättelagliga sommardäck fick jag veta förra veckan när jag bytte. Så ja, nya sommardäck då. Billigt och kul. I allafall, dom sa förra veckan att det skulle ta ungefär en timme att göra hela jobbet och att jag gärna kunde sitta kvar och ta en kopp kaffe. Men det tror ni inte att jag gjorde va? Självklart inte.
Fastedag idag, så när klockan ringde imorse slängde jag bara i mig en kopp svart kaffe innan jag brummade iväg (slängde iofs ungarna på förskolan också) och lämnade in bilen. Och tadaa så hade man plötsligt en hel timme att ta en promenad på. Perfa! Där hade vi en timme, en timme som jag lika gärna kunde satt mig ner och druckit en kopp kaffe på och suttit och slösurfat med telefonen.
 
Jag hade dessutom en förjävla bra tur med vädret!
 
Annars så sitter jag mest och rullar tummarna nu, väntar nämligen på att min lärare ska skicka nästa delkurs till mig så jag kan börja med den. Och 13.30 blir det ett besök hos farbror doktorn igen. Suck.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA